메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제51권 제4호
발행연도
2009.1
수록면
365 - 378 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
One of the representative plays by Tennessee Williams, The Glass Menagerie shows Williams’ typical women characters who cannot confront with the real world and, as a result, withdraw into their own imaginary worlds. That is why they are called ‘fugitive’ characters. Beneath their helpless fugitiveness, there exists an irredeemable crevice between body and soul, the past and the present, the reality and the ideal, and so on. In this essay, I want to use the frame of a fairy tale in analysing their fugitive stories, and thereby gain an insight of understanding their calamity. In many ways, Amanda and Laura belong to the group of female characters in the fairy tales who helplessly wait for a Prince Charming to come and rescue them. The narrative tallies with Propp’s narratemes, which are a result of the Russian formalistic analysis of the Russian folk tales. The only difference is that Amanda’s and Laura’s tales don’t end with the happy ending: they lived happily ever after. Even though their situation can be quite controversial in a feministic point of view, still, their story of failure to consummate with Prince Charming and their image of incarceration in the glass menagerie underline Williams’ dramatic world filled with conflicts and anxieties.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0