메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제58권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
215 - 238 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to examine how a study of literature has a place within linguistic study. It is commonly thought that literary language is beyond ordinary language; that it is something essentially different, special, and higher, with extraordinary tools and techniques like metaphors, an instrument beyond the reach of someone who just talks. The advent of the cognitive linguistics laid foundations for the discussion of metaphor. Lakoff and Johnson argue that metaphor is deeply pervaded in everyday language, thoughts and behaviors, and not just literary language. These cognitive linguists say that metaphor is a way of understanding and experiencing unfamiliar concepts via familiar ones. I raise some general questions of the theory of metaphors; ’cognitive linguistic metaphor theory,’ subject-self metaphor more widely, within the cognitive science of philosophical ideas. Metaphor is a primary tool for understanding our world and ourselves. Entering into an engagement with powerful metaphors is grappling in an important way with what it means to have a human life. I try to analyze the cognitive linguistic metaphoric system of “The Color Purple.” As a result of the analysis, this research suggests that critical thinking in consilience of the studies should raise questions as to our fundamental principles and give them new creative theories.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0