메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제48권 제3호
발행연도
2006.1
수록면
117 - 135 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
 Abstract The Analysis and Teaching of English /r/ Kim, Chong-Hoon (Cheju National University) This paper aims to analyze the English consonant /r/ and to show how to effectively teach it in the classroom. After describing the articulatory and acoustic features of /r/ and analyzing /r/ in General American and Received Pronunciation, this study suggests a communicative approach to teaching the pronunciation of /r/. The communicative framework to teaching pronunciation in this paper presents two types of communicative activities, accuracy-focussed activities and fluency-focussed activities. The former focus on the accurate production of /r/ in individual words and sentences using minimal pair drills, question and answer techniques and games. The latter focus on some communicative activities such as role play, rhyming and songs to teach /r/ communicatively in the classroom. Key Words:English consonant /r/, articulatory and acoustic features, communicative approach to teaching pronunciation, accuracy- focussed activities, fluency-focussed activities/ 영어 자음 /r/, 조음적․ 음향적 특징, 의사소통중심 발음 교육, 정확성 중심 활동, 유창성 중심 활동 (투고일: 2006. 7. 23, 심사일: 8. 10, 심사완료일 8. 25)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0