메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

영어발음교육에 대한 한국인 영어학습자의 인식
추천
검색
질문

Korean English Learners' Attitudes towards Pronunciation

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김희경 (동서대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제52권 4호 KCI Accredited Journals
발행연도
2010.11
수록면
241 - 264 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
영어발음교육에 대한 한국인 영어학습자의 인식
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigated the attitudes of Korean English learners about pronunciation in their English learning experience to reconsider the teaching of English pronunciation for Korean English learners from their own perspectives. Subjects were 21 beginning and 23 intermediate-level Korean English learners. A questionnaire elicited personal attitudes about pronunciation before and after the pronunciation course. Results indicate no statistical difference across students’ level of proficiency. Most of respondents in this study perceived pronunciation as an important part of effective communication with native speakers and desired pronunciation be instructed in speaking classes with native instructors. The majority of respondents evaluated that their production skills of sentence stress and intonation had been greatly improved during the pronunciation course, although these components are most difficult to be learned. The results of this questionnaire suggest that a short-term pronunciation course should focus on suprasegmentals, and that pronunciation is a matter of confidence for Korean English learners in their English learning process.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 결론
인용문헌
부록
Abstract

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-840-003931390