메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국특수아동학회 특수아동교육연구 특수아동교육연구 제18권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
52 - 74 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to test the effects of the mirror instruction on the participants’ right-left visual-perspective-taking while imitating unilateral actions. The study included three kindergarten aged students diagnosed with autism spectrum disorder from a self-contained classroom in a special education school. The dependent variable was the number of correct responses to unilateral actions each participant was required to imitate during the pre and post-intervention probe sessions when they were face to face with the instructor. The independent variable was the implementation of the mirror instruction in which the participants were required to imitate unilateral actions with right-left visual-perspective-taking. A delayed multiple probe across participants design was employed to test the effects of the mirror instruction on the participants’ ability to use visual-perspective-taking while imitating actions. Results indicated that the mirror instruction increased correct visual-perspective-taking when the participant imitated unilateral movements.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0