메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제50권 제3호
발행연도
2008.1
수록면
89 - 110 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to investigate the effects of explicit vocabulary teaching through making picture dictionaries on 3rd grade students' English vocabulary skills and interest levels. The research questions were, first, how effective is it to teach vocabulary explicitly through the process of making picture dictionaries, compared to teaching vocabulary implicitly through oral activities. Second, what impact does making picture dictionaries have on children's interest in learning English? Third, do the children remember vocabulary in a different way depending on how they learned words? The results indicated that the experimental group studying vocabulary explicitly showed greater improvement in their vocabulary skills than the control group being taught vocabulary through implicit instruction. However, there was no significant difference between the groups in their interest levels. Also, while the control group remembered vocabulary more in words than in pictures, the experimental group remembered in words and pictures evenly. Teaching implications and suggestions for further studies are also discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0