메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제23권 제3호
발행연도
2010.1
수록면
159 - 182 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to study theoretical approaches to vocabulary teaching and learning, and to suggest practical instructional methods to maximize EFL learners' vocabulary acquisition. For this purpose the paper firstly reviews the definition of knowing a word from the perspectives of spoken form, letter form, word meaning, grammatical function, and register. Two approaches to vocabulary teaching and learning, respectively, planned/unplanned teaching and intentional/ incidental learning, are investigated based on previous research findings. Factors to influence vocabulary acquisition are frequency, pronunciation, saliency, imageability, contextuality, vocabulary input processing, and vocabulary network. Word lists, mnemonic techniques, word cards, saliency, computer programs, dictionary are suggested to be made use of as practices to aid learners' vocabulary acquisition. The most noteworthy finding from the literature survey is that teaching vocabulary as lexical sets was ineffective since they interfere with lexical inference.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0