메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제18호
발행연도
2005.1
수록면
259 - 287 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, on developing a new national curriculum, the scopes or contents areas has raised at issue. Current Korean language arts curriculum(7th) includes listening, speaking, reading, writing, the knowledge of Korean language, and the understanding of Korean literature. By the way, Korea Institute of Curriculum & Evaluation(KICE) proposed a new design, which integrate the six scopes or contents areas to four ones in the next curriculum. Integration itself is no problem. But integration which one of them is centered and dominate the others is not a desirable thing. If it is necessary to integrate, for integration, we must rethink about all things we done, do, and will do, again. The purpose of this paper is to investigate and point out the issues and problems on a design suggested until now, specially about scopes or contents areas. Four area system suggested by KICE is not proper to upgrade our students' ability of Korean language and literature. Because this is skill-centered, and it is not proper for Korean native speakers. Before establishing scopes or contents areas system, we should consider what is the aim of Korean education and who are our students. And the result of this consideration should be melted in a new curriculum as aim, goal, and contents etc.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0