메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제29권
발행연도
2017.1
수록면
297 - 334 (38page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to determine the aspect of realization of ‘grammar inquiry activity’ at the chalkface as examining a kind of activity unit in the textbook. Grammar inquiries in the middle school textbook were analyzed by type and were categorized by learning hierarchy. The course of study is as follows: The characteristics of activity-centered grammar unit were determined in the 2nd chapter. I determined the characteristics of detailed texts constructing ‘activities’ of grammar unit, and organized functions of these detailed texts. Also, by its feature, I investigated that detailed text ensuring completeness of text is ‘activity text’. ‘Activity text’ defined as the key element was categorized by type of thinking, and the meanings of its categories were investigated. ‘Activity text’ embodied in eight kinds of textbooks was classified by seven types. However, activity that makes learners discover and understand lingustic immanent rules expansively is not enough.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0