메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제22권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
181 - 202 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In Korean language education the status of vocabulary education has been changed, such as words or parts of speech to memorize to elements, which are a critical part of communication. Also in Korean language education, vocabulary acts as an important criterion of language abilities. Therefore, we need to make an effort to develop a Korean vocabulary textbook that has a learning method for learning vocabularies and that which covers the structure of a lexicon and the characteristics of Korean vocabulary. This study examined the state and the problems of Korean vocabulary education and its textbooks. Unfortunately, not a lot of Korean vocabulary textbooks for intensive learning of vocabulary have been created and the few that are out there are mostly about idiomatic expressions and do not contain information on word connections. To solve this problem, this study suggested a way to organize a textbook which considers semantic relation, lexical structure, word formation, etc. That is, a textbook that provides a systematic vocabulary learning method through relations between a noun and a verb as well as word formation by semantic field, derivation/ compounding and consonant alternation/ vowel alternation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0