메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제22권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
379 - 409 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper considers the Expectancy-Value Model of Motivation in relation to poorly motivated false beginner Korean college students for the purposes of both showing the model is valid, as well as providing preliminary insights on these students for future research. This paper begins by considering this model with respect to the Korean educational system. In doing so, an overview of the teacher's role and the expectations inherent in it in the Korean context are discussed. Following this, a link between the fulfillment of these expectations and students' expectancy of learning is suggested. This paper next shows experimental evidence suggesting that poorly motivated false beginner Korean college students' lowered level of motivation can be reasonably explained by them having a lowered expectancy of learning. This paper further shows that within these students, there is a general covariance of expectancy and motivation for different classroom activities. This paper thus provides support for the validity of the Expectancy-Value Model of Motivation within the Korean context, as well as providing a framework for understanding some of the critical issues faced when teaching English to these students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0