메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제30권 제4호
발행연도
2017.1
수록면
325 - 346 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated how teaching English through an interactive videoconferencing tool develops learners’ language performance and also supports their psychological efficacy in primary English language settings. Videoconferencing in the English class involved 201 primary school students for eight weeks in Jeonnam Province. The results indicated that students showed positive learning behavior and productive achievement in language learning using the videoconferencing tool. In addition, the study found that interacting online with distant native-speaking teachers enhanced students’ motivation and interest in learning. This seems to indicate that multimedia assisted language learning (MALL) can facilitate learners’ self-directed language learning and other learning strategies. Furthermore, implementing videoconferencing teaching methodology can be a way of providing significant pedagogical benefits to the geographically disadvantaged areas including the large number of islands located in Korea.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0