메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제22권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
223 - 238 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay examines Sarah Kane's Blasted in the context of Henri Lefebvre's thesis on “the everyday” and “differential space.” In light of his concept of space, the study sees Blasted as a metaphor for contemporary world. It also discusses how “differential space” is generated by the social act of love. Early in its run at Royal Court Theatre Upstairs, critics, even in post-Thatcher Britain, often dismissed Blasted for its gratuitous violence. Critics also complained about the play's ambiguous setting. However, these anti-realistic elements deftly express the banality of violence in a postmodern society. Artaudian cruelty, after all, serves to attack the torpor of an audience culturally innured to violence, thus awakening its consciousness to the necessity of what Lefebvre calls “differential space.” Cate's voluntary practice of love, for instance, prods the audience into transforming their passivity into voluntariness in spatial practice for “the space of ‘yes', of the affirmation of life.” This voluntary moment becomes the force that will restore the integrity of an individual and his or her outside world, thus ending the chain of violence. In this sense, Blasted serves as “a space for change,” with special emphasis on the necessity of this moment for a “differential space.”

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0