메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제21권 제3호
발행연도
2008.1
수록면
223 - 246 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate whether there are any differences in English achievement according to learners' learning styles and the levels of their foreign language anxiety and to examine their interaction effects. The subjects are second grade students in four high schools, of which 108 are male and 111 are female students. Oxford's SAS (1990) and Horwitz's FLCAS (1986) were administered to measure the learners' learning styles and foreign language anxiety respectively. The learners' English achievements were measured by the scores from the nationwide English test administered in the autumn of 2007. The results of this study showed that learning styles had significant effects on their English achievement except for visual, auditory and hands-on style and intuitive and concrete style. There were significant differences in learners' English achievement according to their levels of foreign language anxiety. Also, there were interaction effects only in closure and open-ended style in learning styles and foreign language anxiety.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0