메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제15권 제3호
발행연도
2017.1
수록면
5 - 37 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Utilization of MT in Translation Classroom Kim, Soon Mi (Sookmyung Women's University) With budget-constrained business clients increasingly turn to machine translation(MT), and the volume of web-contents requiring translation grows exponentially, the needs for pre-editing and post-editing of texts for machine translation increase rapidly. Viewing this environment as an opportunity to embrace translation related technology and expand the scope of translation and interpreting, this study aims to investigate the educational implication of introducing Neutral Machine Translation(NMT) into translation training at the undergraduate level. In this study, 30 students taking Korean into English translation course are given translation assignments and asked to use NMT such as Google Translate and Naver's Papago. In this process, students did pre-editing of the source text to remove ambiguity and simplify structure and post-editing of the MT output to remove both semantic and linguistic errors. The analysis of the students’ comments and translation process shows a potential for the usage of MT in the undergraduate translation education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0