메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제11권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
179 - 212 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Vocabulary is the first and the most important ingredient in English language education. However, it occupies less amount of time compared to other activities such as listening, speaking and reading activities. This study ventures to develop vocabulary contents to be used with PDA after on analysis of the vocabulary items in the elementary school English textbook. This study selects 20 very common verbs and some cartoons to teach vocabulary. This study has developed the PDA contents according to component display theory and systematic instructional design process. After the development of the contents, the material was evaluated by the Instructional Quality Profile(IQP), a scientific tool for evaluating instructional materials. The developed contents were evaluated for consistency and adequacy for the purpose and objective of the study according to the IQP. The result demonstrates that the PDA materials using cartoons is an effective way in learning English vocabulary for new young generation of students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0