메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제13권 제1호
발행연도
2010.1
수록면
147 - 171 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Speed reading is one of the most important skills in order to adapt to the current informational age and also cope with many reading proficiency tests which now put much emphasis on speed reading. However, only a few of high school students seem to have been trained systematically in speed reading. Thus, this study was designed to introduce speed reading skills and also to find out how effectively multimedia programs such as Powerpoint may facilitate skill acquisition. The participants of this study were 124 high school students: 61 in the experimental group and 63 in the control group. The followings are the results: 1) the experimental group outperformed the control group in improving the reading speed, 2) multimedia-based text presentation had a positive effect on the experimental group in relation to the affective domain in developing the speed reading skills and general reading proficiency. Therefore, this study supplies evidence to support multimedia presentation usage as a useful tool for the development of speed reading skills.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0