메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제18권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
11 - 40 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents an ethnographic case study exploring second language learners’ use of the social networking site (SNS), Lang-8, in an outside-of-school context. The main purpose of this study is to understand what activities today’s L2 learners perform in the social networking environment for language learning and how they perceive the use of the SNS for L2 learning from an insider’s point of view. Data were collected over a nine-month period from participant-observations, online documents, and interviews with 12 active Lang-8 users. The findings of this study show that participants’ activities in the Lang-8 environment are closely related to the main features of language learning SNSs (e.g., creating a profile, expressing oneself, sending a friendship request, and engaging in peer feedback), which are aimed at initiating and maintaining networks of friends. In addition, participants identified perceived benefits of Lang-8 for language learning in academic, social, and emotional areas. These findings suggest that SNSs specifically designed for language learning can be used to complement classroom-based language teaching and learning environments.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0