메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jaejung Kang (Jeju National University) Yoojung Kim (Hoseo University)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제15권 제2호
발행연도
2015.4
수록면
155 - 176 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As the number of SNSs increases, it is challenging for SNS providers to obtain and retain user loyalty toward a SNS site. By integrating both network effect theory and VTSL(Value-Trust-Satisfaction-Loyalty) model, we propose a research model to investigate how perceived value derived from network effect influences trust in SNS site and user satisfaction, which further lead to user loyalty. Data analysis was conducted using a total of 267 responses. The results show that perceived network size and perceived complementarity exert significant effect on functional, emotional, and social value. It is also shown that functional and social value influence positively on trust in SNS site, but emotional value is not related to trust. Functional and emotional value are found to be significant determinants of user satisfaction, however social value is not related to user satisfaction. User satisfaction is found to be a strong determinant of user loyalty. Given the findings, SNS providers need to increase network size and accommodate complementary services, applications, and supporting tools to obtain and retain user loyalty.

목차

Abstract
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Theoretical Background and hypotheses
Ⅲ. Research Methodology
Ⅳ. Data Analysis and Results
Ⅴ. Discussion
Ⅵ. Conclusion
References

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-001462971