메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제33권 제1호
발행연도
2005.1
수록면
95 - 103 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is conducted to analyze the questioning styles in a high school biology I textbook in terms of frequency, type, and placement of questions. It is also to analyze and to compare the kinds of scientific processes elicited by the questions in the topics of textbook. The instrument was the Textbook Questioning Strategies Assessment Instrument (TQSAI) developed the Cooperative Teacher Preparation Program, University of California. An average of questionings/sentences (Q/S) was 12.5% across six textbooks, varying from 10.5% for the textbook with the lowest Q/S and 16.4% for the highest textbook. The numbers of empirical and non-empirical questions were 56.1% and 43.9%, respectively. The focus question was the highest in all types of questions. The explanatory question was the highest in all characteristics of questions. The various question types were distributed throughout topics and placements of all textbooks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0