메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제37권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
139 - 150 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed analogies used in biology chapters of middle school science textbooks of the 7th science curriculum. Analogies were classified into the following criteria : regions of the textbook including analogies, types, explanatory ways, roles of analogies. A total of 216 analogies were found in biology chapters of the middle school science textbooks. Most of analogies were included in the contents of the text. More structural, verbal, concrete/concrete and simple analogies were included in biology chapters of middle school science textbooks. When the analogies were explained in the textbooks, the term “analogy”, limitations of analogy and causal relations were rarely mentioned. But the analogies related to everyday contexts were frequently used. More than 70% of analogies took roles as understanding aids. The number of analogies used varied considerably according to the publishing company and the domain. Small number of analogies were commonly used in almost all kinds of textbooks, but newly developed ones were used in only one kind of textbook. To help students' effective understanding of various biology concepts, it is necessary to develop more systematic analogies and research the application of analogy.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0