메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제37권 제3호
발행연도
2009.1
수록면
443 - 458 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, we made a comparative analysis of analogies used in biology chapters of middle school science textbooks, high school science textbooks and high school biology textbooks. In addition, this study investigated comprehensive tendency of analogies used in biology chapters of secondary school. Total number of analogies was 810 in the biology chapters of secondary school and 490 kinds of analogies were included. The frequency of used analogy per 10 pages became less on high grade in biology chapters of middle school. In biology chapters of high school, it became more with higher grade. There were 51 kinds of commonly used analogies between school years in whole analogies. The frequency of common analogies was presented 266. Most patterns and roles of common analogies were the same as that of whole analogies but it was higher than most patterns and roles of whole analogies. From these results, it is necessary to develop more systematic analogies. It should be replaced improper analogy to proper one and introduced proper analogies in new biology textbooks to help student' understanding of biology concepts.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0