메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국실과교육연구학회 실과교육연구 실과교육연구 제11권 제2호
발행연도
2005.1
수록면
175 - 194 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the instructional methods for Practical Arts for practical use in school and to systemize them as Practical Arts instructional methods based on the relevance.As results of this study, following five methods were selected.Activity-centered instructional method : Practical Arts makes much account of students' daily experience learning and laborious work, therefore, activity-centered method which means students' active participation would be one of the important instructional methods. Inquiry-centered instructional method : Practical Arts makes much account of student's problem-solving through the process of thinking.Cooperation-centered instructional method : Practical Arts makes much account of social learning through cooperative learning. Applying Module instructional method : for student-oriented teaching, programed teaching that students make learn by themselves is appropriate for Practical Arts.Home project instructional method : this is the method that make students apply the knowledges learned in school to home activity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0