메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영상영어교육학회 영상영어교육(STEM Journal) 영상영어교육(STEM Journal) 제19권 제3호
발행연도
2018.1
수록면
127 - 147 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Teaching vocabulary in a second language can be enhanced by adopting several strategies. As visual media is pervasive in our daily lives, many teachers use visual media as a tool to enhance learners’ L2 vocabulary. The aim of this study is to investigate the effects of visual materials with standard subtitles and bimodal subtitles on vocabulary learning, focusing on the frequency of words encountered with visual materials. 60 Korean high school learners with a high intermediate level of English participated in the study. They watched video clips either with standard subtitles, bimodal subtitles or no subtitles and then completed a Vocabulary Knowledge Scale (VKS). The video clip was selected from TED. To analyze the data, a repeated measures ANOVA was used. The results revealed that occurrences of unknown words influenced learners’ incidental vocabulary learning. The study also shows that the group using standard subtitles outperformed the other two groups, gaining more word meaning when words occurred fewer times. Learners in the bimodal subtitled group gained vocabulary knowledge when words occurred several times. Thus, the types of subtitles with visual information and frequent word occurrences can have considerable influence on vocabulary learning in the L2 classroom.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0