메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영상영어교육학회 영상영어교육(STEM Journal) 영상영어교육(STEM Journal) 제16권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
25 - 49 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
A number of studies on utilizing audiovisual materials, such as films, TV dramas, sitcoms, and so forth, have been conducted. Now it is well-known that audiovisual materials are sources of authentic input of language and culture that are a great help in stimulating and facilitating the learning of foreign or second language. However, not all teachers welcome these materials in that they don’t know what to teach and how to use the materials. This paper is intended to show an example of an audiovisual material that can be effectively used for teaching adult learners especially at advanced or higher level. A popular TV comedy series, Frasier, well-written and full of linguistic and cultural contents, is selected. Characteristics of each character, unique linguistic features/ discourse of characters, and intertitles that are almost exclusively found in the show are discussed. The learners will be able to acquire linguistic and cultural knowledge at the same time as they go through an episode by episode or a segment by segment of the show with the guide of the teacher. Frasier is so full of linguistically and culturally rich contents that more research from a perspective of applied linguistics or sociolinguistics is expected.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0