메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제13권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
221 - 240 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the effects of immediate repetition of auditory words on L2 pronunciationimprovement of English schwa by Japanese EFL learners. More specifically, the study is concernedwith how the amount of input (i.e., five or ten repetitions) and stimuli characteristics (i.e., the positionof schwa in a word, word familiarity) influences the repetition effect. The study consists of a studyand a test phase: In the study phase, participants listened to and repeated words. In the test phase, theyrepeated spoken stimuli including previously heard as well as new words, both ten minutes and oneweek after the study phase. The auditory materials consisted of 32 real words. The duration ratio ofschwa to a stressed vowel in a word and the quality of the schwa were acoustically examined. Arepetition effect was mainly found in the durational aspect. Repeating the stimuli more than five timesdid not differentiate the effect. One week after the study phase, the effect persisted only for initialschwa, which is weakly represented in the participants’ mental representation. The pedagogicalimplications for L2 pronunciation teaching from the view of language processing are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (65)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0