메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제14권 제2호
발행연도
2010.1
수록면
77 - 95 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The National Curriculum 2009 was announced in December, 2009, which provides the basic framework for revising the English National Curriculum 2007 in the near future. The National Curriculum 2009 announces some key features such as grades cluster, subjects cluster, and intensive course-taking. The curriculum also enables individual school to change alloted time per subjects cluster if each school needs to. The purpose of this study is to look for the directions for the forthcoming amendment of the English National Curriculum 2007 according to the National Curriculum 2009. In order to achieve the purpose, the weaknesses of the English National Curriculum 2007 are discussed, including controversial issues of selecting basic vocabulary, limiting vocabulary size, and enlisting achievement standards. Then, the major features of the National Curriculum 2009, such as grades clusters and change of alloted time per subjects cluster are presented by focusing on their possibilities and limitations. Finally, the directions of revising the English National Curriculum 2009 are suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0