메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
인문사회과학기술융합학회 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지 제8권 제8호
발행연도
2018.1
수록면
903 - 913 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Collaborative learning and knowledge sharing could be a useful process for any level of education. Web 2.0 tools can provides all possible functionality for collaborative learning among the students of an educational institute. These tools could guide the students to do their projects or group assignments, finding solutions of a critical problem on the intranet knowledge base. The suitable Web 2.0 tools can generate a great learning space for the students in regard on aspects about usability, human cognition and to create a user-friendly environment. This can be done in many different areas as Web 2.0 take on many forms. The purpose of this research is to figure out different types of Web 2.0 tools which are preferred to use in an educational setting for collaborative learning. The author also evaluates the advantage of using Web 2.0 tools in collaborative learning. The educational settings acquire classroom education, distance education, research, and language learning and so on. Web 2.0 tools such as wikis, blogs, RSS and social bookmarking etc. with education process. The collaborative learning idea provides information system researchers with a deeper understanding and insight of the overall education system where Web 2.0 tools are integrated.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0