메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제37호
발행연도
2008.1
수록면
61 - 83 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to suggest the method of developing Korean language textbook for early beginner, based on a critical analysis of the direction of developing Korean language textbook and of the curriculum of Korean language education in Korean 1, 2(2001) and Ryu Jae-taek(2004). The textbook for early beginner for overseas Koreans should be developed, reflecting the characteristics of the learner, 'children of overseas Koreans', however, the above textbooks and the report by Ryu do not properly reflect it. Therefore, as the method of developing Korean language textbook for overseas Koreans(early beginner), this paper suggests 1) to organize the contents of education centering around communicative activities with high possibility for children to face with, 2) to teach grammars as a way of enhancing communicative competence, 3) to teach natural and authentic Korean, 4) to pay special attention to teach orthography, 5) to teach children's interest contents and culture as a way of deriving active participation from children.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0