메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제37호
발행연도
2008.1
수록면
235 - 264 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to propose a direction of developing ‘academic Korean’ textbooks for children of multicultural families. Since the children with multicultural background are to improve both communicative and academic competence for being a decent citizen in Korea, the society have to provide them with educational opportunity needed appropriately. On the basis of this belief, we have examined the direction of developing ‘academic Korean’ textbooks for the children. In order to do so, we have reviewed the researches related to this issue and conducted surveys of teachers and students’ needs. Then we have analysed two kinds of textbooks which are designed for teaching Korean children in and outside of Korea. The findings from this research tell us that we should care for all the children in our society and try to integrate them into the multiculturalizing Korea, and that the textbooks are to include such factors like cultural and ethnic diversity. This paper concludes with a call for more educational consideration for the children of multicultural families from various perspectives in order to better grow them.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0