메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제60호
발행연도
2015.1
수록면
153 - 177 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated Korean pronunciation proficiency development of Thai learners in SA(Study Abroad) and AH(At Home) learning contexts, and examined the effects of learner variables on the pronunciation proficiency. The pronunciation proficiency was divided into four areas; fluency, comprehensibility, accuracy, and global foreign accent. The study applied pre and post-pronunciation test for 11 Thai learners in Korea and 21 learners in Thailand taking a 10-week Korean course. The study also employed the LCP(Language Contact Profile) questionnaire to analyze influential factors on learners' pronunciation proficiency. The main findings are: (i) SA learners did a significant development in all four areas of pronunciation proficiency, while AH learners did a significant development in only fluency and accuracy areas; (ii) Multiple regression analyses revealed that duration of interaction in Korean influences SA learners' pronunciation proficiency in all areas, while duration of discussion in Korean and duration of Korean language awareness outside classroom influence AH learners' pronunciation fluency.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0