메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제18권 제3호
발행연도
2007.1
수록면
221 - 248 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study sought to qualitatively examine the effects of using error log activities in one Korean as a Foreign Language (KFL) classroom. The effectiveness of error log activities was examined in terms of learners’ perceptions and accuracy improvement in writings. To this end, six Chinese female adult learners studying at a Korean language institute in Busan were asked to produce eight writing assignments over four months. Three of them kept error logs after receiving the teacher’s feedback on their writings, while the other three did not. The lexical and grammatical errors in their writings were then cross-checked between one assignment to the next. The overall findings indicate that keeping error logs can help learners to become aware of repeatedly occurring errors in their writings and to reduce them in the next writings. It is also suggested that learners need to make conscious efforts to pay attention to teacher feedback in order to improve their writing accuracy and become autonomous writers. The limitations and implications of the study will be discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0