메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국언어문화학회 한국언어문화학 한국언어문화학 제6권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
33 - 58 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Ji-Min Kim. 2009. A conditions of Error Determination Standard and Explanation :Perspective of teaching and learning. Journal of the International Network for Korean Language and Culture. Vol. 6-2. 33-58. The Purpose of this paper is to discussing that we have to enough consider learner's conditions and teacher's error management on error analysis perspective of teaching and learning. Even though same error data, according the aim of error analysis, objects and explanations of error are different. So it is need to consider the aim of error analysis during to determine the objets of error and explain a phenomenons for a meaningful result of a error analysis. At chapter 2, through the research learner's error data, we can know that the learner's conditions (intentions of expression, level of study, ability of target language) are one of a important standards of error determination. At chapter 3, we can find that the underlying, rules cause error is more important than surface error form in the error explanation course. Even if some data have the error form, it is difficult to say how many underlying, rules cause error. So we need to confirm the underlying rules cause error for the explanations of learner's error essence.(yeungnam university)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0