메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제15권 제3호
발행연도
2004.1
수록면
275 - 292 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In the above we looked through the errors appeared in the study book of the language of Chosun and the reasons of the errors. In phonological errors, there are consonant errors and vowel errors. Both of the phonological errors were caused by the negative transfer of the learner's native language, Japanese to the learner's target language, Korean, which resulted from the phonological differences between the two languages. Among the consonant errors especially, the errors of using aspirated plosive in the place of plain plosive stemmed from the learner's overgeneralization of aspirated plosive. In the grammatical errors, there are errors in the use of postposition, negation and word ending. In this case, the grammatical knowledge of the learner’s native language caused the interference on the learners' acquisition of the target language and the learner seemed to overgeneralize certain grammatical expressions. In lexical errors, both the negative transfer and overgeneralization occurred at the same time. The learner’s knowledge of lexical structures of the native language caused the negative transfer in which the learner produced the expressions that contained the same lexical structure as his or her native language. Meanwhile learners overgeneralized certain vocabularies, which expanded certain categories of vocabularies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0