메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제20권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
151 - 173 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is about those issues which could appear when we present sentence patterns of similar function discourse, especially those examples of sentences in Korean language books. When we present sentence patterns of similar function discourse as ‘examples of sentences’, a typical function of an each sentence pattern never comes out therefore KFL learners could understand both of them is same as well and some of mistakes can appear when they utterance. In some of cases when we even present these sentence patterns of similar function discourse as ‘an example of dialogue’, a typical function of an each sentence pattern, there is still no pragmatic differences and discriminations. This writing proposed several ways to solve those problems in above. Through this study we could be able to recognize and confirm that ‘an example’ is an important key to expose a situation of a conversation in each of sentence patterns and pragmatic functions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0