메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제16권 제1호
발행연도
2005.1
수록면
169 - 194 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
I investigate various types of foreign learners’ error sentences, and conclude that both basic sentence patterns and expressive sentence patterns should be taken seriously when teaching Korean to foreigners. I also argue that when teaching basic sentence patterns, sentence components should be emphasized, and that arrangement, constraints, communicative meanings, functional context, substitution and related sentence patterns should be emphasized in the teaching of expressive sentence patterns. It is consistent with current standard prescriptive grammar to teach basic sentence patterns through sentence components. Teaching basic sentence patterns through sentence components can complement the present teaching practice heavily relying on colloquial sentence patterns, and help learners develop their reading and writing skill. On the other hand, even with the knowledge of basic sentence patterns based on sentence components, and of morphological forms, a learner would be lack in her ability of constructing proper sentences unless she also knew expressive sentence patterns. It is why expressive sentence patterns should be taught as well in Korean education for foreigners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0