메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제27권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
105 - 142 (38page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Huijeong Seo. 2016. A Study on Teaching ‘-Neunji’ Forming Noun Clauses or Subordinate Clauses in Korean Language Education. Journal of Korean Language Education 27-2: 105-142. The purpose of this study is to make clear two kinds of functions of ‘-neunji’, such as forming noun clauses or subordinate clauses while making complex sentences, and then to suggest the teaching methods of ‘-neunji’ for international students. Through an analysis of essays written by 117 Korean undergraduate students and 117 Chinese undergraduate students, this study reveals that Chinese students do not correctly understand the functions of ‘-neunji’ when making complex sentences, and mostly use ‘-neunji’ in a fixed form. Based on the methods of presenting ‘-neunji’ in four kinds of Korean textbooks as well as the differences in using ‘-neunji’ between Korean students and Chinese students, a number of teaching methods are suggested for teaching ‘-neunji’ as follows: presenting predicates of the main clause, elaborating features of constructing ‘-neunji’ for expressing assumption or possibility, allowing students to understand the absolute tense and the relative tense in complex sentences, and initially teaching ‘-neunji’ forming noun clauses, and ‘-neunji’ forming subordinate clauses later on. (Yeungnam University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0