메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제29호
발행연도
2005.1
수록면
195 - 223 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this paper is to present how to teach the Korean adnominal marker ‘ui’ to Japanese KFL learners more effectively. The learner corpus made by Japanese KFL learners shows lots of erroneous ‘ui’ like addition of ‘ui’, deletion of ‘ui’ and substitution of ‘ui’. These errors largely derive from complicated usages of the Korean adnominal marker ‘ui’ as well as interferences of Japanese correspondent ‘no’. To fully understand what makes Japanese learners difficult to master Korean ‘ui’, we deal with characteristic properties of Korean adnominal marker ‘ui’, the similarities and differences of Korean ‘ui’ and Japanese ‘no’, and the types of ‘ui’ errors which Japanese learners make. Based on the results of the above analyses, we present teaching methods of Korean adnominal marker ‘ui’ for Japanese KFL learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0