메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Juhyun Back (Busan National University of Education)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제90집
발행연도
2019.9
수록면
153 - 175 (23page)
DOI
10.21296/jls.2019.9.90.153

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Taking a contrastive, genre-based approach, this study explores differences and similarities in terms of move-structure and metadiscourse use of L1 and L2 thesis abstracts in the field of Applied Linguistics. Results indicate that Korean L2 abstracts displayed a stronger tendency to be informative than their L1 counterparts in both the patterns of moves and rhetorical choices of metadiscourse. Adding to the L2 writers’ lack of genre-specific awareness, culture-specific rhetorical conventions might affect L2 writers’ rhetorical choices, particularly at the move of Introduction, which does not include critical views on issues or problems based on previous studies. This can also be partly due to their lack of confidence as novice student writers. Disciplinary practices in terms of thesis abstracts need to be given and the suggestions made here is to improve the EAP materials used in post-graduate programmes to enable L2 writers to enhance their abstract writing.

목차

1. Introduction
2. Background to the Study
3. Methods
4. Results and Discussion
5. Summary and Conclusion
References

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0