메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Juhyun Back (Busan National University of Education)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제92집
발행연도
2020.3
수록면
275 - 296 (22page)
DOI
10.21296/jls.2020.3.92.275

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper compares the rhetorical structure of L1 and L2 research article introductions in the field of Applied Linguistics through both quantitative and qualitative approaches. The findings indicate that L2 writers showed a strong tendency to avoid taking a critical stance with the problems or limitations arising from the previous research, while a majority of L1 counterparts present critical evaluations and claims towards previous studies. Accordingly, L2 introductions tend to show a strong preference for discussing educational situations or problems in establishing a niche. Moreover, L1 displayed a higher degree of explicitness than L2 in occupying the research niche. Adding to the L2 writers’ lack of genre-specific awareness, culture-related conventions might also affect L2 writers’ preference for affective rhetorical strategies across the three moves. Such knowledge could provide the basis for explicit strategies that Korean L2 writers might use to comprehend and produce effective English academic writing.

목차

1. Introductions
2. Research Methodology
3. Results and Discussion
4. Summary and Conclusion
References

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-700-000605393