메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임의진 (서울대학교)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제55권 특별호
발행연도
2019.11
수록면
51 - 64 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the current study is to investigate the reliability and stability of the section and total (composite) scores of TEPS from the classical test theory perspectives. For reliability analyses, multiple sets of data were collected not only from the operational TEPS administrations before and after the revision but also from the four pilot tests administered during the TEPS revision process. Cronbach’s (1951) alpha coefficients were computed for four different section scores of the tests while Feldt and Brennan’s (1989) composite score reliability coefficients were computed for the total scores of these tests. These coefficients are examined and compared across different test forms of the original and revised TEPS. Coefficients of equivalence and stability and correlation coefficients between forms before and after the revision were also examined to see how stable TEPS scores were. The results showed that TEPS section scores and the total score were reliable and that the changes introduced by the revision did not reduce the stability. The total score had high reliability above 0.9 indicating that TEPS can be used as a dependable indicator of Korean English language learners’ English proficiency to inform language-related, decision-making.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론적 배경과 관련 연구
3. 연구 방법
4. 결과
5. 결론 및 제언
References

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-701-001289640