메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제18권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
71 - 93 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aimed to examine the effects of think-aloud with feedback on reading comprehension of 122 Korean undergraduate students enrolled in general English reading classes. For 14 weeks, students received instructions based on the assigned treatment across four conditions: (1) no think-aloud and no feedback (Control group); (2) think-aloud, but no feedback (No Feedback group); (3) think-aloud and errors marked with codes from eight different error categories (Implicit Feedback group); (4) think-aloud and errors marked with correct answers (Explicit Feedback group). Students were pre-and post-tested for their reading proficiency to investigate the effects. The data revealed that think-aloud groups performed better on the post-test, and the group with explicit feedback had a significantly higher gain score than the control group which received traditional training. The data also discovered statistically significant effects of think-aloud with explicit feedback on inferential types of questions in the reading comprehension test. However, there was no significant effect on literal questions on the same test.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (60)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0