메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제17권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
131 - 151 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims to apply and examine a reading aloud activity as an effective and efficient translation activity. This study utilized repeated reading aloud and self-voice recordings to practice a target language. The reading aloud activity allowed the participants to experience success repeatedly so that they could: (i) gain perspective on the overall progress that they made during the repeated reading aloud activities and voice-recordings, and (ii) gain an awareness of their own language skills by rating themselves from an objective standpoint to some degree. Considering the data results, it can be assumed that reading aloud activity may provide translation learners with regular experiences of success and would help to increase their self-confidence to use the target language. Overall, the reading aloud activity seemed to be an effective method for translation learners, for the following purposes: (i) to practice a target language, (ii) to increase language skills of the target language, and (iii) to enhance self-confidence in using the target language.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0