지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
A Study on the Relationship between Self-Efficacy Beliefs and Comprehension in English Reading
언어학
2016 .01
A Study on the Correlation between Self-Efficacy Beliefs and Strategies in English Reading
언어학
2016 .01
Motivation for L2 Reading and Its Relationship with Reading Amount in a Korean EFL University Setting
현대영어교육
2024 .03
Teaching What We Know : The Influence of Pre-service EFL Teachers’ Background on L2 Reading Attitudes
어학연구
2017 .04
The Use of Newspaper Articles to Enhance the Reading Proficiency of Chinese EFL Learners
영어영문학연구
2022 .05
Iranian University Students’ Belief Changes about Reading Comprehension through Cooperative Learning
Journal of Asia TEFL
2021 .10
Changes of Pre-service Teachers’ Beliefs on EFL Teaching and Learning
영어교육연구
2019 .01
A study of Korean EFL students’ L2 reading attitude: Its relationship with L1 reading attitude
영어교과교육
2020 .01
의미 중심 읽기 지도법이 중학생 영어 학습자의 읽기 능력과 읽기 태도에 미치는 영향
영어학
2022 .01
Diagnosis of Korean EFL High School Students’ Reading Fluency Using Informal Reading Inventory
Journal of Asia TEFL
2021 .01
An Investigation into the Use of Reading Strategies, Reading Proficiency, and Gender in a Chinese University Context
새한영어영문학
2020 .05
EFL 대학생의 영어 학습동기에 따른 독해전략 사용에 관한 분석
언어학 연구
2018 .01
Teacher Beliefs and Self-efficacy of Pre-service Korean EFL Teachers
영어영문학연구
2018 .01
Factors affecting English reading comprehension of Korean middle school students
영어영문학연구
2015 .01
Learner Autonomy in EFL Reading with Digital Technology at Secondary School Level
Journal of Asia TEFL
2020 .01
읽기 문항 유형별 고등학생들의 영어 읽기전략 사용에 대한 연구
영어학
2022 .01
평가 상황에서 문학 작품 읽기에 대하여 -문학에게 과학처럼 말 걸기
한국언어문학
2015 .01
읽기 전 활동 유형이 온라인 영어 독해 수업에 미치는 영향에 관한 연구
신영어영문학
2021 .02
온라인 다독 활동에서 초등학생의 영어 읽기 전략 및 태도 분석
초등영어교육
2022 .03
Effects of Web-Based Learning on the L2 Reading Comprehension of Korean College Students
영상영어교육(STEM Journal)
2016 .01
0