메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Mona Mohsenishad (Islamic Azad University Karaj) Zohre Mohamadi Zenouzagh (Islamic Azad University Karaj)
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제18권 제3호
발행연도
2021.10
수록면
923 - 931 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study draws on the approach of action research to look into changes in Iranian university students’ beliefs about reading comprehension while teaching reading comprehension through cooperative learning in a university reading course. Previous research has relied much on quantitative approaches and considered students’ beliefs to be reasonably static entities; however, the present study adopted a qualitative approach examining eight students’ belief changes about reading comprehension. Data were collected through diaries and analyzed using NVIVO Software. Results revealed that students’ initial emphasis on vocabulary and grammar in reading comprehension changed during the study period as a result of the cooperative learning strategies taught in the course. Such results indicate that belief changes were affected mainly by the learning environment wherein students interact with others, particularly their instructor who often plays a mediating role.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0