메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제134호
발행연도
2019.1
수록면
1 - 21 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay discusses Sarah Ruhl’s representation of actor characters in her metatheatrical plays, Passion Play and Stage Kiss, in terms of the ritualized practice of cultural norms. Ruhl thematizes what it means for an actor to perform a script, both cultural and theatrical, using the Theatrum Mundi metaphor in order to dramatize the reality-stage continuum in which drama and real life cite and replicate each other. The characters’ performing of cultural norms repeatedly conflates with that of theatrical conventions as the stage iterates and cites the world, and vice versa. Echoing Ruhl’s notion of writing as translation, the two plays cite and iterate the conventions of theatre, appropriating motifs and themes of mystery plays as well as dramatic texts from the past. Drawing on the discourse of performativity, this essay suggests that characters’ onstage performance becomes a locus for change through the process of surrogation and the ritualized iteration of cultural norms and scripts. The characters transform the stage into a liminal space in which they can reconstruct their identity, and thus brings about a resignification and reconstitution of their relation to cultural norms.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0