메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
우현선 (경북대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제74집
발행연도
2019.11
수록면
123 - 142 (20page)
DOI
10.21087/nsell.2019.11.74.123

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines the ways in which Sarah Ruhl’s Passion Play employs mise-en-abyme as an integral structural feature as she dramatizes the politics of repetition and difference. Structurally, Passion Play is a cycle play comprised of three parts set in historically different periods. Moreover, this play is metatheatre embedding the process of staging a play-within-the-play which functions as an inner play, and three outer plays which are constituted by a complex fusion of the theatrical realities of the characters. This kind of the repetitive scenes of respective part can be regarded as mise-en-abyme associated with the double mirror effect. The repetitive images as mise-en-abyme bring about different lacunas in the process of mirroring the objects, which are integrated into a coherent whole in the final part of Passion Play. The contradiction and contrast caused by the difference-producing repetitions foregrounds historical and ideological significance in each period. Ruhl’s play thus produces a unique parody in each periodical paradigm that contains differences based on similarities.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 미장아빔의 이중 거울의 반영
Ⅲ. 미장아빔의 차이와 반복
Ⅳ. 나가며
인용문헌

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-840-000105731