메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제33권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
113 - 143 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This research investigates the conversational linguistic features reflected in the listening parts of the CSAT and pilot CSAT from 2009 to 2019 by comparing dialogue transcripts to native speakers’ characteristics through the use of a corpus analysis. Based on previous research, seven conversational linguistic features (noun phrase prefaces and tags, reporting verbs in the past progressive tense, particles, vagueness tags, modifying expressions, and discourse markers) are analyzed, and their frequency of occurrence, semantic approach, and examples are examined. The results show the underuse of each feature when compared with the native corpus, BNC. Consequently, there are relatively few similarities between the CSAT and natural conversational linguistic features. Thus, more conversational linguistic features should to be included on the CSAT for Korean students, who have fewer opportunities to be exposed to natural English on a daily basis. Guiding these students to study and listen to more real-life-based conversations might be more effective for their English education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0