메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제32권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
61 - 82 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Sarah Ruhl's Dead Man’s Cell Phone is a play about cell phones, meditation, death, love, and disconnection in the digital age. It is common to communicate the latest information through mobile phones in this modern era. In this work, the cell phone is a medium for communicating with the world of death as the most advanced communication device ever invented. It is also a reminder of connection that is absent in this world, and it is a medium that fuses reality and surrealism. Dead Man’s Cell Phone is a comedy, that is anti-Aristotelian in composition and Dionysian in spirit. In this work, reconciliation and healing between the worlds of life and death are driven by the confabulation of the main character Jean. The origin of confabulation, the act of creating a story in the mind, include ‘fables’. Therefore, confabulation has a certain universal truth regardless of whether or not the specifics are true. This play is a story about a dead man, Gordon, and Jean, who witnessed Gordon's last moment in the world. Jean’s confabulation shows that both the living and the dead can heal each other’s wounds and close the gap between the two, so that a person's life can be reconciled even after death.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0