메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국예이츠학회 한국 예이츠 저널 한국 예이츠 저널 제59권
발행연도
2019.1
수록면
15 - 29 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Edward Said exemplifies W. B. Yeats as a poet of decolonization in relation to the downfall of imperial domination in Ireland as Yeats revitalizes the Irish heritage with patriotism and nationalism. The similar writing strategy of decolonization is employed by the Kenyan writer Ngũgĩ wa Thiong’o, who writes about the transition from precolonial reality to postcolonial modernity. This essay reads these two national playwrights by examining the poetics of decolonization in theatrical representations. Yeats’s play Cathleen ni Houlihan (1902) depicts the suppressed condition of the Irish peasantry that directly responds to Irish nationalism and decolonization of the Irish mind. In Decolonising the Mind (1986) and other Gikuyu plays, Ngũgĩ examines how cultural imperialism uses the colonialism as a psychological conquest in Africa and beyond. Conceptualizing the African theater as a site for resistance, Ngũgĩ traces the origin of drama in precolonial Kenya and contrasts the Kenyan theater with the British theatrical regime that destroys the indigenous empty space. Both authors stage politics and politicize the stage against British colonialism to bring their own heritage and language to revival. Both highlight the vernacular in theatrical performance while stressing such precious heritage to decolonize the mind of the audience.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0